Monday, August 16, 2010

7 hari dah kita berpuasa....

pejam celik -pejam celik dah 7 hari kita berpuasakan?? rasa mcm sekejap jer masa berlalu... pepatah ada mengatakan masa itu emas!!! bukan zulian, silver atau tembaga...hahhaha.. tetiba pulak aku berfalsafah,,

sebenarnya aku nak citer kat korang.. sepanjang 7 hari kita dah puasa ni..ape yg aku makan utk berbuka dan bersahur, kat mane aku berbuka, lauk ape yg aku masak( mcm ko masak wina..)hihihi..

hari pertama puasa..

time tu aku sahur kat ofis jer sbb waktu tu aku kerja shift malam.. (tapi sebenarnya x posa pun.. maklum lah org pompuan..) ciss cian akukan tak dapat nak menikmati suasana first ramadhan..tapi walaupun aku tak posa, aku still tak makan cuma minum jer...

waktu buka pulak aku berbuka kat rumah mak.. biasalah first day puasa mesti mak ajak buka sama2... menu hari tu.. kurma daging, sambal sotong, ikan goreng dan sayur yg nama x ingat..

hari pertama puasa jugak laki aku dah pegi beli baju raya.. kita org pegi kat kompleks pkns kat shah alam jer.. bukannya ape klu beli awal senang, saiz ada, warna yg kita suka ada dan tak ramai org bersesak-sesak..



Bold hari kedua berpuasa..

sahur dirumah..makan sebelum tidor..
aku buka kat rumah mak jer.. sbb laki aku kerja shift petang..

hari ketiga puasa..

hari ke3 pulak aku ngan laki aku berbuka kat restoran seafood bersama2 ngan pn ellmo ngan pn.azie zaihan.. kita org makan buffet time tu...mcm2 jenis makanan dan air ada.. cuma gambar2 jer aku tak tak de.. sbb time tu terlupak bawak camera..

klu korang nak tgk gambar kita org, korang tgk kat blog pn.azie.. itupun klu dia update... " wahai pn.azie update lah gambar2 kita yg vougeh-vougeh tu..

hari keempat puasa..

kat food court alamanda bersama ngan mak, net, zani, dino beserta anak2 aku lah..
laki aku tak de masa ni cozs dia kerja shift petang...

hari kelima dan keenam puasa..

dah start keje.. so berbuka kat opis ngan kawan-kawan..
ke4- makan KFC
ke5- minum air jer coz nak makan kat rumah...

hari ketujuh..

last part utk minggu bepuasa...

hari ni dgn bangganya ...ewah!!! aku masak (nasi goreng jer..) sahur utk laki ku yg tercinta..hihihi poyo gila ayat ko wina??? yelah.. ciannya laki aku selalu sahur makan nasi bungkus...

hari ni aku ngan laki aku off.. ingat nak masak tapi disebabkan perut aku ni sakit (tercirit-cirit) jadi hilanglah mood aku utk masak.. oleh itu laki aku cadangkan kita berbuka di luar... pikir punya pikir akhirnya black canyon kat jusco jadi pilihan..


selesai sudah citer aku..
kita jumpa kat lain entry pulak..

No comments:

Post a Comment